Copyright © Oldambtster Wegenbouw Combinatie
Home OWC Onderhoud Oldambt Social Return Contact
Oldambtster Wegenbouw Combinatie
Bezoekadres: Grotelant 1, Scheemda

Mail: info@owc-wegenbouw.nl
Nieuws
De Oldambtster Wegenbouw Combinatie en de gemeente Oldambt hebben 15 november 2013 het contract ondertekend waardoor de OWC de komende 10 jaar verantwoordelijk is voor het op niveau B houden van het gehele wegareaal van de gemeente.
Klik
HIER voor meer informatie
Onderhoud Oldambt - Klachten en informatie

Informatie (en participatie)

De gemeente Oldambt heeft burgerparticipatie hoog op de agenda staan. Dit is één van de redenen dat OWC hier het nodige aan gaat doen. Daarnaast zorgt burgerparticipatie voor kennis en wederzijds begrip.

Wanneer we het over participatie hebben, heeft OWC een tweetal zaken voor ogen. We hebben het hier over een onderdeel waarin we informatie van u willen verzamelen (gemeentelijke schouw) en een blok waarin we informatie aan u willen geven (informatie/inloop –moment).

 

Een burgerschouw is een belangrijk middel om informatie te verzamelen over uw leefomgeving. U kunt andere informatie aanleveren dan de inspecteur die de visuele inspectie uitvoert. U kent de omgeving en weet ons daardoor op andere mogelijke problemen of onregelmatigheden te wijzen. Daarnaast zult u ons ook op de problemen gaan wijzen die echt belangrijk zijn voor uw leefomgeving. Wij zullen als OWC  kijken of wij u tegemoet kunnen komen en wij zullen een terugkoppeling geven met daarbij de argumentatie waarom wij wel of niet aan bepaalde wensen kunnen voldoen.

De gemeente houdt al enkele jaren een schouw in samenwerking met verschillende belanghebbenden in de verschillende kernen. Wij haken daar als OWC graag op in en willen graag deelgenoot worden van deze schouw. Uit de verslagen blijkt dat de schouw goed wordt ontvangen en daardoor ook een goed middel is om u te laten participeren.

 

Tijdens de reeds bestaande informatie- of inloopmomenten van de gemeente gaan wij meeliften / participeren, zodat we u in een ongedwongen sfeer op de hoogte brengen van alle werkzaamheden die wij  gaan uitvoeren in het komende seizoen. Eventueel kunt u uw zorgen of belangen hier nog aangeven, zodat OWC hier mogelijk rekening mee kan houden. Ter plaatse zullen wij hier een terugkoppeling over proberen te geven.

 

Klachten

OWC wil korte lijnen met het Klanten Contact Centrum (KCC) onderhouden, zodat de klachten die betrekking hebben op het project zo snel mogelijk worden afgehandeld. Om de klachtenafhandeling snel af te kunnen handelen hanteert OWC de gemeentelijke procedure. Tevens zal in een wekelijks overleg de klachten worden behandeld. Doel van OWC en de gemeente hierin is dat we ons als één partij uitstralen naar u, de burgers, toe. Zo komt een klacht zo snel mogelijk bij de juiste persoon terecht en wordt, nog veel belangrijker, het probleem ook zo snel mogelijk opgelost.

 

Wat moet u nu doen nu u een klacht heeft?

  1. Neem contact op met het gemeentelijk Klanten Contact Centrum
  2. Geef uw klacht door aan het gemeentelijke KCC
  3. Het KCC zoekt meteen de juiste persoon bij uw klacht
  4. Uw klacht wordt zo snel mogelijk opgelost en u krijgt hier, indien gewenst, een persoonlijk bericht over